20/6 Vandring =)

20/6

Idag gick vi till en liten flod! Det tog ca en timme att gå, och vi fick eskort av ca 15 småpojkar =)

Floden var fin, koseligt att se hur folket använde sig av den =) En man satt och fiskade, en kvinna tvättade kläder och barnen lekte. Men det fanns krokodiler där, så det var inte en plats att bada på. Men badade fötterna =) Gott i vattnet! =) Gläder mig till nästa helg, då blir det Lake Malawi! Och DÅ blir det bad! Krokodiler eller ej! =)

På hemvägen från floden köpte jag ettt sockerrör och delade med alla barnen. Det var gott och saftigt! Otroligt söta ungar.

På kvällen blev det äkta malawisk middag hemma hos Justice Khimbi, Nyathipas man. Träffade Nyathipas mamma, brorson, hund och katt. Otroligt mysigt! Och fantastiskt god mat!

 

Sikomo Justice! =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ser ut som att du har det fint kära du =) Härligt att få se lite bilder! Jag ska börja spara redan nu så att jag kan komma ned och hälsa på dig om ett tag om det går för sig =)

2010-06-21 @ 21:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0